Crisi a les societats opulentes

(Article publicat al Diario de Teruel el dia 19 de novembre)

“El creixement econòmic es basa fonamentalment en el consum, i aquest, cobertes les necessitats bàsiques i un cert nivell de benestar creixent, no és més que el derivat d’uns hàbits creats per les empreses a través de productes no necessaris i que els departaments de màrqueting i publicitat s’encarreguen d’estudiar i donar a conèixer permanentment i amb efectivitat. Milions i milions de llocs de treball s’han generat per cobrir necessitats “no necessàries”. […] La desconfiança del sector financer ha anat calant per tot el teixit social —la ciutadania es diu ara—, convertint-se en una desconfiança general devers el futur. Conseqüència d’això ha estat el fort retraïment del consum. […] En aquests moments de crisi econòmica o recessió és més necessària la confiança en el futur que fins i tot els diners. Les societats opulentes porten al seu si l’estigma de les crisis econòmiques…”

llegir en: crisis-en-las-sociedades-opulentas

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

A %d bloguers els agrada això: